otrdiena, 2008. gada 10. jūnijs

Kā viss sākās

Atceros, ka bērnībā gribēju kļūt par daiļslidotāju, skolotāju vai kosmonautu. Vietējās mazpilsētas bērnu slidošanas sacensībās apmēram desmit gadu vecumā es ieguvu pirmo vietu un štruntīgas skrituļslidas (bet tas gods!), skolotājas ambīcijas piepildīju, veselu gadu audzinot trīs zviedru puikas, kad Stokholmā strādāju par au-pair auklīti, taču par kosmonautu es tā arī nekļuvu. Protams, nav jau izslēgts, ka 65 gadu vecumā es jau būšu miljonāre un ka samaksāt 200,000 USD par biļetīti lidojumam ar Brensona Virgin Galactic man būs tīrais nieks – tik pat kā aizbraukt uz Londonu un atpakaļ – un līdz ar to es varēšu piepildīt arī sapni par ceļošanu kosmosā. Bet pagaidām šo robu sirdī aizpilda fantastikas un populārzinātniskas filmas - nav brīnums, ka man patīk Zvaigžņu kari, Stargate un Stardust :)

Ilgu laiku interesi par visu, kas notiek ārpus mūsu planētas, pabaroju tik tādā pasīvā veidā – nelaidu garām nevienu filmu vai raidījumu televīzijā, ko uzķēru par šo tēmu. Un, ja avīzē bija kāds raksts par galaktikām, planētām vai ceļošanu kosmosā, tas tika izlasīts vispirms. Bet kā pirmais uzziņas avots man laikam kalpoja bērnībā tēva dota plāna, apdriskāta astronomijas mācību grāmata no viņa skolas laikiem. Vēlāk nāca zvaigžņu lietus, komētu un saules aptumsumu vērošana, tad internets, grāmatas, žurnāli, kur reiz pirms daudziem gadiem izlasīju kādu interviju ar cilvēku, kurš stāstīja, ka labs teleskops maksā milzīgu naudu. Es neatceros precīzu summu, kuru viņš minēja, taču toreiz man tā likās gluži vai astronomiska, kas vēl jo vairāk nostiprināja to, ko teica mans latviešu iekšējais kritiķis – nu, ko tad nu es vai arī tas meitenēm nav piemērots. Nepazinu arī nevienu, kam šī tēma interesē tāpat kā mani un ar ko es varētu par to parunāt un neizskatīties dīvaini, ka mani pirmāmkārtām neinteresē dārza darbi, kulinārija vai nagu vīlēšana :)

Taču pirms kāda laika, pārdomājot savu dzīves sapņus un ieceres, es nospriedu - dzīve ir tikai viena un šo lietu es nevēlos atstāt nepiepildītu! Tā es sāku mērķtiecīgi meklēt informāciju par astronomijas pamatiem, sāku lasīt žurnālus Astronomy, Ilustrētā zinātne, Zvaigžņotā debess un Terra, sapirkos zvaigžņu kartes un grāmatas par astronomijas pamatiem un sāku savu ceļojumu pretī zvaigznēs apslēptajiem brīnumiem :)

Tā kā amatierastronomijā esmu pilnīga nepraša un maz zinoša, mani interesē, kā šis ceļojums attīstīsies un ko es būšu apguvusi jau pēc ilgāka laika. Ikdiena ir tik steidzīga un mana galva reizēm tik caura, ka nospriedu to visu labāk pierakstīt :)

Šī ir mana dienasgrāmata par maniem pirmajiem apzinātajiem soļiem astronomijas brīnumainajā pasaulē.

Nav komentāru: